تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها

رویداد ۲۰۲۲ راه ورود مازندران به بازارهای جهانی است

کد خبر : 4591 23 آبان 1400 0 116
پ
رویداد ۲۰۲۲ راه ورود مازندران به بازارهای جهانی است
s

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: «فرصت جهانی رویداد ۲۰۲۲ با دیپلماسی فرهنگ و گردشگری راه ورود مازندران به بازارهای بین‌المللی است.»

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، سیف‌الله فرزانه پیش از ظهر امروز ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با اشاره به معرفی ظرفیت‌های مازندران و نحوه ارائه آن به بازارهای جهانی گفت: «استان مازندران یک استان بزرگ با ظرفیت‌های عظیم اما کمتر شناخته شده است.»

او افزود: «غنای طبیعت مازندران، عدم نیاز مردم آن با تلاش بیشتر برای معرفی خود و یا کم‌توجهی مدیران و عدم مطالبه گری نخبگان موجب شده تا مازندران از جایگاه درست گردشگری دور بماند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که استان مازندران در قیاس با برخی کشورهای اروپایی باید در مقیاس جهانی خودش را معرفی کند، تصریح کرد: «مبدأ این تحولات را از یک فرصت بسبار مهم چون رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری ساری ۲۰۲۲ می‌توان انتظار داشت.»  

فرزانه در ادامه اظهار کرد: «در این برهه تاریخی ما مدیران و همه نخبگان مسئول هستیم و باید به آیندگان این سرزمین پاسخگو باشیم. لذا فرصت جهانی رویداد با دیپلماسی فرهنگ و گردشگری راه ورود مازندران به بازارهای جهانی و بین‌المللی است.»

علی ماهفروزی طراح شهر پایتخت‌های حوزه کشورهای اکو و دبیر اجرایی رویداد پایتخت گردشگری در این نشست گفت: «اجرای نمایشگاه مرتبط با رویداد بین‌المللی بی شک با تمام نمایشگاه‌های استان در این سال‌ها فرق خواهد‌ کرد و تلاش خواهیم کرد با همکاری و هم‌فکری صاحبان اندیشه و صنایع مرتبط نمایشگاه جهانی را برای چهره واقعی استان به‌نمایش بگذاریم.»

او از برپایی نمایشگاه دستاورد هنرمندان، صنعت‌گران و حوزه‌های گوناگون در استان مازندران خبر داد و افزود: «ظرفیت‌های رقابتی موجود در مازندران و کشور در این نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.»

ماهفروزی با بیان اینکه گردشگری به‌عنوان یک فعالیت چندوجهی فرابخشی فقط در حوزه صنایع دستی، هنر، سوغات و تاسیسات گردشگری خلاصه نمی‌شود، بلکه تمام فعالیت‌های مستقیم و غیر مستقیم یک جامعه به‌عنوان صنایع وابسته باید در نمایشگاه دیده شود، اظهار کرد: «مکان نمایشگاه، مجری برگزاری و ظرفیت‌های قابل نمایش باید در سطح بین‌المللی دیده شود.»

ماهفروزی در خاتمه افزود: «اگرچه مازندران را یکسال درگیر فعالیت‌های مختلف فرهنگی و گردشگری خواهیم کرد ولی رونمایی از ظرفیت‌ها و میزبانی بزرگ در مدت ۱۰ روز در اواسط مهرماه سال آینده و همزمان با دل‌ربایی طبیعت مازندران خواهد بود که شکوه ایران عزیزمان را به رخ خواهد کشید.»

www.mazandchto.ir/news/4591

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید